tiistai 13. toukokuuta 2014

Miten maailma makaa

Olen oivaltanut mitä tarkoittaa sanonta hyvä tulee hyvän luokse. Olen ollut pitkään jumissa itse rakentamissani tasavertaisuuden ja kiitollisuudenvelan säännöissä, miettinyt kenelle olen velkaa, onko joku minulle, miten voin velkani maksaa. Velkani... Jo sanakin on niin ikävä. Nyt sen yksi päivä oivalsin ("kuin salamana kirkkaalta taivaalta" - uh), miten olen tarjonnut kahvit ystävälleni, saanut kahvit toiselta ystävältä, ollut muuttoapuna kolmannelle, saanut muuttosiivousapua neljänneltä, ollut kuuntelevana korvana viidennelle, saanut vuodattaa kuudennelle... Hyvä kiertää, hyvä palaa, ei se ole kahdenvälistä mutta se pysyy tasassa, kokonaisuus pysyy tasassa. Voin vaivaantumatta ottaa kun annetaan, koska tiedän: vielä tulee minun vuoroni.

2 kommenttia:

  1. No nytkö se selveni? Ja mie olen vuosisotalla sitä tolkuttanut. <3

    terveisn
    "paljon saanut"

    VastaaPoista

Mitäs mietit?